bakasockerfritt

Nutellakaka

Jag älskar min hemmagjorda nutella och har gjort en kaka med just detta i (alltså receptet nedan)! Först gjorde jag en enkel chokladbotten med bas av mandelmjöl. Sedan bredde jag ett lager nutella på kakan. Tillsist toppade jag det hela med smält choklad!
 
Idag (och igår) har jag kommit igång med pluggandet igen. Jag tog en paus på några dagar, eftersom jag bestämde mig för att lägga ner tid på min nya hemsida. Det, och det faktum att jag är totalt megaförvirrad över hela uppsatsen. Jag hoppas innerligt nu att all den tid jag lagt och lägger ner på den nya inriktningen inte blir förgäves! Jag tog även en välförtjänt fika med Mickis på spresso house innan mitt träningspass började. Men sedan tycker jag såklart att alla fikor är välförtjänta!
 
 
 
 

Nutellakaka

 

15 gram rumsvarmt smör
1 dl mandelmjöl
1 msk stevia strö
½ msk kakao
1 krm vaniljpulver

 

70 gram nutella/hasselnötscréme

 

30 gram sockerfri choklad

 

 

Sätt ugnen på 175 grader. Blanda mandelmjöl, sötning, kakao och vaniljpulver. Tillsätt smöret och rör om till en kakdeg. Fördela degen i botten på en liten springfrom (12 cm). Grädda mitt i ugn i ca 12 minuter. Låt svalna.

 

Låt nutellan bli rumsvarm så den blir mjuk. Fördela ett lager nutella på chokladbottnen.

 

Smält chokladen och bred över den på kakan. Ställ i kylen för att stelna.

 

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Låter fantastiskt gott!

2013-02-28 @ 20:54:55
URL: http://www.malinstang.se
Postat av: Lana

Ser som vanligt väldigt smarrig ut! Mums!
Ha en toppen fredag!
Kram kram
//Lana

2013-03-01 @ 09:13:36
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Caroline

Men hjälp va gott! Måste sluta gå in här INNAN middagen ;)

2013-03-01 @ 17:56:52
URL: http://awesomecaroline.blogg.se
Postat av: Malin - På mitt sätt

Åh, denna kaka låter ju hur god som helst! :)

2013-03-02 @ 19:34:32
URL: http://malinribbing.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0